Zakładasz działalność gospodarczą, ale jesteś początkującym przedsiębiorcą i nie masz doświadczenia w prowadzeniu dokumentacji finansowej? A może skalkulowałeś koszty i doszedłeś do wniosku, że zatrudnianie etatowej księgowej jest nieopłacalne? W takim przypadku najrozsądniejszy rozwiązaniem jest skorzystanie z usług biura rachunkowego. Sprawdź, po czym poznać skuteczny outsourcing księgowy i mieć pewność, że dokumentacja firmowa trafiła w dobre ręce.

 

Współpraca z biurem rachunkowym – od czego zacząć?

 

W pierwszej kolejności należy zbadać legalność działania biura księgowego. Przed podpisaniem umowy warto poprosić o okazanie dokumentów rejestracyjnych, a następnie sprawdzić, czy biuro rachunkowe zatrudnia doświadczonych specjalistów legitymujących się certyfikatem księgowym. Wykaz osób, posiadających  świadectwo kwalifikacyjnemożna odnaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Finansów. W przypadku, gdy biuro ma w swojej ofercie usługi doradcy podatkowego warto zweryfikować jego uprawnienia w Krajowej Izbie Doradców Podatkowych

 

Biuro księgowe  – na co uważać?

 

Prowadzenia ksiąg rachunkowych może podjąć się każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i nie karana za przestępstwa związane z obrotem pieniężnym, przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów oraz inne przestępstwa skarbowe. Z tego względu tak ważne jest zweryfikowanie kompetencji księgowego z biura rachunkowego.

Opinie na temat biura rachunkowego

 

Wielu początkujących przedsiębiorców powierza nadzór nad dokumentacją finansową w oparciu o ceny oferowane przez biura rachunkowe. To duży błąd. Przed podpisaniem umowy warto zasięgnąć opinii na temat pracy biura oraz zorientować się, z jakiego oprogramowania korzystają księgowi. Profesjonalne biura rachunkowe, takie jak Pjos Sylwestra Kacprzaka, oferują usługi skrojone na miarę potrzeb nowoczesnego klienta. Możliwość dokonywania rozliczanie online oraz stały i niezakłócony kontakt z klientem to bardzo istotne aspekty pracy biura, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Co więcej, pracownicy biura powinni osobiście stawiać się w siedzibie firmy, celem odebrania dokumentów – jeżeli biuro oczekuje od klienta osobistego dostarczenia dokumentacji, to sygnał alarmowy.

 

Podpisanie umowy z biurem

 

Pisemna umowa o świadczenie usług to punkt wyjścia do spersonalizowania treści i stworzenia kontraktu, który w pełni odpowiada potrzebom przedsiębiorcy. Jeżeli biuro nie jest elastyczne i nie idzie na kompromisy, to znak, że przyszła współpraca może być niesatysfakcjonująca dla klienta.